Projektowanie i montaż stacji ładowania pojazdów

Elastyczne rozwiązania z zakresu stacji ładowania pojazdów.

Zajmujemy się opracowywaniem projektów stacji ładowania, które zapewnią maksymalną ergonomiczność użytkową. Nasi projektanci wysłuchają Państwo potrzeb oraz dostosuję koncepcje adekwatnie do oczekiwań, aby uniknąć komplikacji zarówno na etapie budowy, jak i późniejszego korzystania ze stacji. Po zatwierdzeniu projektu mają miejsce działania instalacyjne obejmujące poprowadzenie okablowania, prace ziemne, rozbudowę sieci elektroenergetycznej. Stacja jest dostarczana przez naszych dostawców pod wskazaną lokalizację, w następnej kolejności konfigurujemy ją, testujemy i oddajemy do użytku.

Przydomowa stacja ładowania

To idealne rozwiązanie, aby szybko i w pełni naładować Twój samochód. Stacje są montowane najczęściej w garażach lub pobliskich miejscach parkingowych. Dbamy o bezpieczeństwo, ale również o wygodę użytkowania. Masz samochód elektryczny i chcesz zaoszczędzić cenny czas związany z poszukiwaniem miejsca do jego naładowania? Instalacja przydomowej stacji będzie optymalnym wyborem.

Wolnostojąca stacja ładowania

Są dedykowane do użytku przede wszystkim w pobliżu miejsc publicznych jak: centra handlowe, centra miast, hotele, szpitale, urzędy, szkoły, czy uniwersytety. Rozliczenie za usługę może nastąpić za pomocą karty płatniczej lub specjalnej aplikacji. Wolnostojące stacje dają możliwość ładowania samochodu zarówno prądem zmiennym (AC) jak i stałym (DC). Napełnianie baterii może odbywać się w wariancie wolnym (1-fazowym) lub szybkim (3-fazowym).

Krok 1

Doradztwo i projektowanie stacji ładowania

W momencie podjęcia decyzji o skorzystaniu z naszej oferty gwarantujemy pełen konsulting w zakresie doboru instalacji oraz wykonania przemyślanego projektu. W zależności od Państwa potrzeb budujemy stacje w różnych konfiguracjach technicznych i cenowych. Nasi doradcy pomogą określić jaka prędkość oraz moc ładowania stacji będzie optymalna, jaki typ złącza będzie konieczny do instalacji, dobiorą odpowiednie oprogramowanie do jej obsługi, czy podpowiedzą jak ubiegać się o dofinansowanie. Projekt zostanie opracowany zgodnie z aktualnie obowiązującymi standardami w zakresie parametrów urządzeń, ich wydajności, zasilania, a także bezpieczeństwa sieci energetycznej. Opracowujemy również dokładną specyfikację techniczną oraz kosztorys zlecenia.

Stacje ładowania AC

Zasilają prądem zmiennym. Szybkość ładowania jest zależna nie tylko od stacji, ale również rodzaju samochodu. Stacje ładowania AC są w stanie naładować pojazd do 7 razy szybciej, aniżeli zwykłe gniazdko. Znajdują zastosowanie wewnątrz i na zewnątrz budynku. Z powodzeniem można je stawiać na użytek prywatny w miejscu zamieszkania, jak i na potrzeby biznesowe w swojej firmie.

Stacje ładowania DC

Stacje szybkiego ładowania prądem stałym. To rodzaj inwestycji, która doskonale sprawdzi się w pobliżu tras szybkiego ruchu. Ta usługa zapewni ruch ze strony kierowców samochodów elektrycznych, którzy podczas drogi potrzebują uzupełnić akumulatory pojazdu. Stacje ładowania DC w tym przypadku to idealnie rozwiązanie, ponieważ pozwalają na naładowanie baterii do poziomu 80% nawet w 30 minut.

Krok 2

Budowa i instalacja stacji ładowania pojazdów

W przypadku budowy ogólnodostępnej stacji publicznej konieczne jest spełnienie wymogów formalnych regulowanych Ustawą o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych z 22 lutego 2018. W związku z tym wymagane jest złożenie zgłoszenia budowlanego zawierającego informację o lokalizacji stacji oraz dokument potwierdzający prawo dysponowania gruntem. Po wykonaniu instalacji konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji geodezyjnej, a także badanie przez UDT. Gdy decydujemy się na budowę domowej lub firmowej stacji należy złożyć jedynie zgłoszenie budowlane. Jesteśmy do Państwa dyspozycji, jeśli chodzi o pomoc w sfinalizowaniu wszelkich formalności związanych z budową.

Krok 3

Podłączenie stacji ładowania pojazdów do instalacji, testy i pierwsze uruchomienie

Po zakończeniu prac budowlanych zadbamy o właściwe uruchomienie urządzenia, a także przeprowadzimy testy wydajności stacji. Zostanie ona również odpowiednio skonfigurowana i zintegrowana z instalacją elektryczną, aby później mogli się Państwo w pełni cieszyć jej użytkowaniem, bez zamartwiania się o sprawy techniczne związane z montażem.

Moc dopasowana do Twoich potrzeb

3,7 kW

(1 faz.)

Stosowana najczęściej w przydomowych garażach. Łatwa obsługa, uniwersalne zastosowanie, dzięki czemu pasuje do większości samochodów elektrycznych.

7,4 kW

(1 faz.)

Czas ładowania może wynieść od 2-6h. Rodzaj stacji o takiej mocy jest najczęściej wybierany przez właścicieli samochodów elektrycznych. Warto również pamiętać, żeby dobierać moc stacji adekwatnie to mocy ładowarki samochodu, ponieważ właśnie ta druga determinuje faktyczną prędkość ładowania. Do instalacji konieczna jest pomoc elektryka.

11 kW

(1 faz.)

Sprawdza się zarówno jeśli chodzi o potrzeby domowego użytku, jaki i publiczne przestrzenie np. stacje paliw, hotele, sieci handlowe. Prędkość ładowania trwa maksymalnie do kilku h.

22 kW

(1 faz.)

Szybka stacja ładowania, dedykowana do użytku publicznego. Kompatybilna z większością samochodów elektrycznych. Może być instalowana nie tylko na zamkniętych powierzchniach, ale również na zewnątrz. Ładowanie odbywa się w sposób delikatny i wydajny, co wydłuża życie baterii.

100 kW

(3 faz.)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse vel imperdiet purus, quis maximus libero. Pellentesque non enim auctor, interdum odio nec, volutpat eros. Maecenas elementum cursus lorem. In sollicitudin tincidunt varius. Mauris urna diam, iaculis a nisl commodo, iaculis pellentesque nibh.

3,7 kW

(1 faz.)

7,4 kW

(1 faz.)

11 kW

(1 faz.)

22 kW

(1 faz.)

100 kW

(3 faz.)

Wolnostojąca stacja ładowania – dokładnie na miarę Twoich potrzeb. Z personalizacją!

W ofercie mamy cztery stacje ładowania samochodów elektrycznych zaprojektowane inżynierów cenionej firmy JB.

To urządzenia zgodne z najnowszymi światowymi trendami w zakresie elektromobilności. Pod względem parametrów i jakości wykonania konkurują ze stacjami produkowanymi poza granicami Polski.

Stacje ładowania JB są łatwe w obsłudze, nowoczesne i niezawodne. Mogą funkcjonować w wielu różnorodnych lokalizacjach – przy centrum handlowym, w pobliżu szkoły, hotelu lub biurowca, na ulicach i skwerach.

Konfiguracja każdej naszej stacji jest dostosowywana do potrzeb klientów.

EVCS JB

STACJA ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH 2 X 22 KW AC

  • System płatności bezgotówkowej
  • Obsługa poprzez 10” wyświetlacz dotykowy
  • Obsługa OCPP 1.6
  • Zdalna diagnostyka

EVCS JB BASIC PLUS

STACJA ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH 2 X 22 KW AC

  • Czytnik RFID
  • Obsługa poprzez 10” wyświetlacz dotykowy
  • Obsługa OCPP 1.6
  • Zdalna diagnostyka

EVCS JB BASIC

STACJA ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH 2 X 22 KW AC

  • Czytnik RFID
  • Obsługa poprzez przycisk wandaloodporny

EVCP JB

PUNKT ŁADOWANIA POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH 1 X 22 KW AC

  • Czytnik RFID
  • Obsługa poprzez przycisk wandaloodporny

Wyposażenie stacji
EVCS JB

Zastosowane zabezpieczenia Zwarciowe, przeciążeniowe, przepięciowe gr. II, różnicowoprądowe Typ B lub Typ A* + detektor prądów różnicowych, resztkowych DC*
Bezpieczeństwo Wyłącznik główny, szybkie wyłączenie, ograniczenie prądu ładowania „load balance”, detekcja przerwania przewo- du ochronnego PE, wbudowany moduł UPS dla podtrzymania pracy urządzeń sterowania i komunikacji w stacji, zdalna diagnostyka, dziennik zdarzeń, czujnik zaniku fazy i asymetrii napięć, wbudowany sterownik nadzorujący automatyczną pracą stacji ładowania. Możliwość zdalnego: wyłączenia, załączenia, resetu oraz wyłączenia awaryjnego całości urządzenia
 Układ blokowania gniazda/wtyczki Automatyczne ryglowanie złącz w trakcie procesu ładowania i automatyczne odryglowanie w chwili zakończenia lub przerwania procesu ładowania
Moce znamionowe wyjścia 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW; 22 kW
Liczba jednocześnie ładowanych samochodów Dwa (2 x 22 kW max.)
Obsługiwane złącza Gniazdo stałe Typ II 16 i 32 A; złącze przenośne Typ I lub II 16 i 32 A
Konstrukcja Obudowa wykonana w całości ze stali nierdzewnej z możliwością malowania, wersje w innym wykonaniu do uzgodnienia
Warunki pracy Wbudowany automatyczny układ chłodzenia i ogrzewania stacji
Obsługa 10″ monitor wraz z panelem dotykowym
Płatność Certyfikowany zestaw płatności bezgotówkowych – karta płatnicza
Sygnalizacja Diody RGB sygnalizyjące stany pracy każdego z wyjść
Rozliczenie Wbudowane liczniki z MID dla każdego z wyjść / licznik główny*
Komunikacja 2 x karta SIM: GSM, GPRS, LAN, 3G, 4G, LTE
Protokół komunikacyjny OCPP v.1,6
Pomiar Wbudowana komora dla układu pomiarowego do rozliczeń z operatorem, wraz z wymaganymi zabezpieczeniami*
Serwis Zdalna diagnostyka stanów, dziennik zdarzeń, zdalny reset, gniazdo serwisowe, możliwość zdalnego załączenia i wyłączenia stacji, zdalne wyłączenie awaryjne
Dodatkowe funkcje 10″ panel LED wraz z panelem dotykowym, certyfikowany system płatności bezgotówkowej, zdalna diagnostyka zabezpieczeń i stanów pracy, zdalny reset, załączenie i wyłączenie stacji, ograniczenie prądu ładowania, czytelny wieloję- zyczny interfejs użytkownika, sygnalizacja stanów pracy dla każdego wyjścia za pomocą RGB, lokalizator GPS, możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i opcji

Dane techniczne:

Napięcie znamionowe:
400/230V AC

Częstotliwość znamionowa:
50 Hz

Maksymalny prąd znamionowy stacji ładowania:
3 x 63 A

Maksymalna wyjściowa moc stacji ładowania:
2 x 22 kW

Klasa ochronności:
pierwsza

Zakres temperatur pracy:
-20 do +50C

Stopień ochrony:
IP54

Wytrzymałość mechaniczna:
IK10

Układ zasilania:
TN-S, TNC-S

Przekrój przewodu zasilającego:
16 – 35 mm2

Wymiary:
1670 x 430 x 270 mm

Waga:
80 kg

Wyposażenie stacji
EVCS JB BASIC PLUS

Zastosowane zabezpieczenia Zwarciowe, przeciążeniowe, przepięciowe gr. II, różnicowoprądowe Typ B lub Typ A* + detektor prądów różnicowych, resztkowych DC*
Bezpieczeństwo Wyłącznik główny, szybkie wyłączenie, ograniczenie prądu ładowania „load balance”, detekcja przerwania przewo- du ochronnego PE, wbudowany moduł UPS dla podtrzymania pracy urządzeń sterowania i komunikacji w stacji, zdalna diagnostyka, dziennik zdarzeń, czujnik zaniku fazy i asymetrii napięć, wbudowany sterownik nadzorujący automatyczną pracą stacji ładowania. Możliwość zdalnego: wyłączenia, załączenia, resetu
 Układ blokowania gniazda/wtyczki Automatyczne ryglowanie złącz w trakcie procesu ładowania i automatyczne odryglowanie w chwili zakończenia lub przerwania procesu ładowania
Moce znamionowe wyjścia 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW; 22 kW
Liczba jednocześnie ładowanych samochodów Dwa (2 x 22 kW max.)
Obsługiwane złącza Gniazdo stałe Typ II 16 i 32 A; złącze przenośne Typ I lub II 16 i 32 A
Konstrukcja Obudowa wykonana w całości ze stali nierdzewnej z możliwością malowania, wersje w innym wykonaniu do uzgodnienia
Warunki pracy Wbudowany automatyczny układ chłodzenia i ogrzewania stacji
Obsługa 10″ monitor wraz z panelem dotykowym
Płatność Czytnik kart RFID
Sygnalizacja Diody RGB sygnalizyjące stany pracy każdego z wyjść
Rozliczenie Wbudowane liczniki z MID dla każdego z wyjść
Komunikacja 2x karta SIM: GSM, GPRS, LAN, 3G, 4G, LTE
Serwis Zdalna diagnostyka stanów, dziennik zdarzeń, zdalny reset, gniazdo serwisowe, możliwość zdalnego załączenia i wyłączenia stacji
Dodatkowe funkcje 10″ panel LED wraz z panelem dotykowym, zdalna diagnostyka zabezpieczeń i stanów pracy, zdalny reset, załączenie i wyłączenie stacji, ograniczenie prądu ładowania, czytelny wielojęzyczny interfejs użytkownika, sygnalizacja stanów pracy dla każdego wyjścia za pomocą RGB, lokalizator GPS, możliwość dowol- nej konfiguracji wyposażenia i opcji

Dane techniczne:

Napięcie znamionowe:
400/230V AC

Częstotliwość znamionowa:
50 Hz

Maksymalny prąd znamionowy stacji ładowania:
3 x 63 A

Maksymalna wyjściowa moc stacji ładowania:
2 x 22 kW

Klasa ochronności:
pierwsza

Zakres temperatur pracy:
-20 do +50C

Stopień ochrony:
IP54

Wytrzymałośc mechaniczna:
Ik10

Układ zasilania:
TN-S, TNC-S

Przekrój przewodu zasilającego:
16 – 35 mm2

Wymiary:
1670 x 430 x 270 mm

Waga:
80 kg

Wyposażenie stacji
EVCS JB BASIC

Zastosowane zabezpieczenia Zwarciowe, przeciążeniowe, przepięciowe gr. II, różnicowoprądowe Typ A + detektor prądów różnicowych, resztkowych DC
Bezpieczeństwo Wyłącznik główny, szybkie wyłączenie, ograniczenie prądu ładowania ”load balance”, detekcja przerwania przewodu ochronnego PE
 Układ blokowania gniazda/wtyczki Automatyczne ryglowanie złącz w trakcie procesu ładowania i automatyczne odryglowanie w chwili zakończenia lub przerwania procesu ładowania
Moce znamionowe wyjścia 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW; 22 kW
 Liczba jednocześnie ładowanych samochodów Dwa (2 x 22 kW max.)
Obsługiwane złącza Gniazdo stałe Typ II 16 i 32 A; złącze przenośne Typ I lub II 16 i 32 A
Konstrukcja Obudowa wykonana w całości ze stali nierdzewnej z możliwością malowania, wersje w innym wykonaniu do uzgodnienia
Warunki pracy Wbudowany automatyczny układ ogrzewania stacji
Obsługa Przyciski wandaloodporne
Płatność Czytnik kart RFID
Sygnalizacja Diody RGB sygnalizyjące stany pracy każdego z wyjść
Rozliczenie Wbudowany licznik z MID
Serwis Gniazdo serwisowe, wyłącznik główny
Dodatkowe funkcje Ograniczenie prądu ładowania, sygnalizacja stanów za pomocą RGB, możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i opcji. Punkt ładowania zgodny z Ustawą o elektromobilności

Dane techniczne:

Napięcie znamionowe:
400/230V AC

Częstotliwość znamionowa:
50 Hz

Maksymalny prąd znamionowy stacji ładowania:
3 x 63 A

Maksymalna wyjściowa moc stacji ładowania:
2 x 22 kW

Klasa ochronności:
pierwsza

Zakres temperatur pracy:
-20 do +50C

Stopień ochrony:
IP54

Wytrzymałośc mechaniczna:
Ik10

Układ zasilania:
TN-S, TNC-S

Przekrój przewodu zasilającego:
16 – 35 mm2

Wymiary:
1670 x 430 x 270 mm

Waga:
60 kg

Wyposażenie stacji
EVCP JB

Zastosowane zabezpieczenia Zwarciowe, przeciążeniowe, przepięciowe gr. II, różnicowoprądowe Typ A + detektor prądów różnicowych, resztkowych DC
Bezpieczeństwo Wyłącznik główny, szybkie wyłączenie, ograniczenie prądu ładowania ”load balance”, detekcja przerwania przewodu ochronnego PE
 Układ blokowania gniazda/wtyczki Automatyczne ryglowanie złącz w trakcie procesu ładowania i automatyczne odryglowanie w chwili zakończenia lub przerwania procesu ładowania
Moce znamionowe wyjścia 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW; 22 kW
Liczba jednocześnie ładowanych samochodów Jeden (22 kW max.)
Obsługiwane złącza Gniazdo stałe Typ II 16 i 32 A; złącze przenośne Typ I lub II 16 i 32 A
Konstrukcja Obudowa wykonana w całości ze stali nierdzewnej z możliwością malowania, wersje w innym wykonaniu do uzgodnienia
Płatność Czytnik kart RFID
Sygnalizacja Diody RGB sygnalizyjące stany pracy każdego z wyjść
Dodatkowe funkcje Ograniczenie prądu ładowania, sygnalizacja stanów za pomocą RGB, możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i opcji. Punkt ładowania zgodny z Ustawą o elektromobilności

Dane techniczne:

Napięcie znamionowe:
400/230V AC

Częstotliwość znamionowa:
50 Hz

Maksymalny prąd znamionowy stacji ładowania:
32 A

Maksymalna wyjściowa moc stacji ładowania:
22 kW

Klasa ochronności:
pierwsza

Zakres temperatur pracy:
-20 do +50C

Stopień ochrony:
IP54

Wytrzymałośc mechaniczna:
Ik10

Układ zasilania:
TN-S, TNC-S

Przekrój przewodu zasilającego:
6 – 16 mm2

Wymiary:
1200 x 150 x 150 mm

Zadzwoń i omów planowaną inwestycję w celu otrzymania pełnych informacji oraz niezobowiązującej wyceny usługi.

Zapytania ofertowe:

Dział techniczny: